جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
  • مقالات
  • ویدئوها
  • صوتی
  • درباره ما
  • تماس با ما
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 02188210000
  • studiare@gmail.com
perm_identity
سبد خرید 0
0
علم و پول
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
  • مقالات
  • ویدئوها
  • صوتی
  • درباره ما
  • تماس با ما
ورود و ثبت نام

وبلاگ

علم و پول بلاگ مقالات چرا بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی در ابتدای راه شکست می‌خورند؟

چرا بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی در ابتدای راه شکست می‌خورند؟

access_time1397/08/18
perm_identity ارسال شده توسط مدیریت
folder_open مقالات
visibility 68.47k بازدید

امروزه ساخت یک فروشگاه اینترنتی ساده‌تر از همیشه شده است. شما به راحتی با فروشگاه‌سازهایی مثل ووکامرس می‌توانید در یک آخر هفته، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. اما همینطور که بر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی اضافه می‌شود، تعداد فروشگاه‌های شکست‌خورده هم بیشتر می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی نمی‌توانند فروش چندانی داشته باشند و در رقابت با فروشگاه‌های بزرگ در نهایت شکست می‌خورند.

اما تعداد فروشگاه‌های اینترنتی موفق کم نیست. مسئله اینجاست که بیشتر افرادی که فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی می‌کنند، فکر می‌کنند اگر شبیه دی‌جی‌کالا باشند حتما فروش خواهند داشت و بدون یک استراتژي متمایز وارد بازی با رقیبان بزرگ می‌شوند. آخر ماجرا هم که مشخص است…

در این مقاله به نشانه‌های مشترک بین فروشگاه‌های شکست‌خورده می‌پردازیم. اگر کسب و کار شما هم یکی از این استراتژی‌های اشتباه را دارد حتما به فکر تغییر آن باشید.

۱- شما یک فروشگاه همه‌چیز فروشی دارید

فروشگاه‌های بزرگ مثل دی‌جی‌کالا یا بامیلو محصولات زیادی برای فروش دارند و تقریبا چیزی نیست که نفروشند. اما این استراتژی برای فروشگاه‌های کوچک جواب نمی‌دهد. تعداد محصول بالا مشکلات تامین و هزینه‌ی نگه‌داری زیادی دارد. جدای از این مسئله شما به عنوان یک فروشگاه که همه‌چیز می‌فروشد، چه مزیتی نسبت به فروشگاه‌های بزرگ دارید که کاربر از شما خرید کند؟ در ابتدا شما باید یک نقطه‌ی اتکا برای مطرح شدن داشته باشید. مثلا سایت فینال در ایران اول به عنوان سایت فروش لوازم اداری مطرح شد و بعد محصولات دیگر را اضافه کرد.

تخصصی بودن یکی از بهترین روش‌های فروش در فروشگاه‌های اینترنتی کوچک است. معمولا صاحبان فروشگاه‌های تخصصی، خودشان هم در همان حوزه تخصص دارند و می‌توانند به خوبی به مشتریان مشاوره بدهند. بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند محصولات خود را از یک فروشگاه تخصصی خرید کنند( حتی اگر آن محصول در فروشگاه‌های بزرگ هم باشد). این مهم‌ترین روش موفقیت فروشگاه‌های کوچک است. بهتر است در ابتدا به عنوان یک فروشگاه تخصصی مطرح شوید و چند سال بعد حوزه کاری خود را گسترش دهید.

 

۲- می‌خواهید همه مشتری شما باشند

این اشتباه دقیقا در ادامه‌ی استراتژی اشتباه اول رخ می‌دهد. وقتی می‌خواهید همه مشتری شما باشند، مجبور می‌شوید تبلیغات عمومی انجام دهید که هزینه‌ی بالا و نرخ بازگشت سرمایه کمی دارند. چون شما یک فروشگاه تازه‌کار هستید، بدون تبلیغات نمی‌توانید فروش داشته باشید( حتی بزرگترین فروشگاه‌ها هم همیشه تبلیغات دارند) اگر هم بخواهید تبلیغات عمومی انجام دهید هزینه‌های آن برای کسب و کار شما بسیار بالا است.

تمرکز روی مشتریان هدف، باعث هدفمندشدن تبلیغات و افزایش نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات می‌شود. اگر شما محصولات تخصصی داشته باشید می‌توانید فقط در جاهایی که مرتبط با آن محصولات است تبلیغ کنید و همین مسئله هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. از طرفی هم دقیقا مشتریان هدف تبلیغات شما را می‌بینند و می‌توانید مطمئن باشید که پای مشتریان به سایت شما باز می‌شود.

فرض کنید شما یک فروشگاه تخصصی وسایل نوزاد دارید. در این صورت تنها کافیست در سایت‌های مرتبط با نوزادان تبلیغ کنید. بازدیدکنندگان این سایت‌ها فقط مادران و پدرانی هستند که بزودی بچه‌دار شده‌اند( یا خواهند شد). که همه‌ی آن‌ها مشتری محصولات شما هستند. اما اگر یک سایت عمومی باشید که می‌خواهد همه را مشتری خود کند. باید در سایت‌های پربازدید تبلیغ برند خود را کنید که بازده بسیار پایینی دارد.

۳- شما فقط محصولاتی برای فروش دارید( به محتوا اهمیت نمی‌دهید)

محتوا مهم‌ترین بخش یک سایت است و در یک فروشگاه اینترنتی وجود محتوای خوب باعث افزایش فروش می‌شود. فرض کنید دو سایت یک محصول مشابه را دارند. در یکی از آن‌ها توضیحات کاملی همراه با عکس( یا حتی یک ویدئوی آموزشی در مورد محصول) وجود دارد. اما سایت دیگر فقط محصول را با یک عکس قرار داده است. مطمئنا فروشگاه اول فروش بیشتری خواهد داشت. حتی اگر فروشگاه دوم قیمتی پایین‌تر داشته باشد، باز هم بیشتر افراد به فروشگاه اول اعتماد می‌کنند.

وجود محتوای خوب می‌تواند موجب اعتمادسازی شود و مشتری تا اعتماد نکند از فروشگاه ما خرید نمی‌کند. فروشگاهی که یک بخش وبلاگ خوب داشته باشد و در مورد محصولاتش مقالات آموزشی یا خبری منتشر کند. احتمالا بازدیدکننده و خریدار بیشتری خواهد داشت. همین مقالات باعث می‌شود که تعداد افرادی که از گوگل وارد سایت می‌شوند، بیشتر شود. در این مورد پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله‌ی چرا باید در سایت خود بخش وبلاگ داشته باشید؟ را بخوانید.

محتوا فقط متن مقالات نیست. اگر بتوانید برای محصولات خود عکس‌های با کیفیت و یا ویدئوهای معرفی و آموزشی فارسی تهیه کنید، فروش خود را تضمین کرده‌اید. هزینه کردن برای محتوا در یک فروشگاه( مخصوصا فروشگاه‌های تخصصی) یک استراتژی موفق است.

۴- به تجربه‌ی کاربری مشتریان خود بی‌توجه هستید.

درست است که فروشگاه‌سازهایی مثل ووکامرس همه‌ی امکانات اولیه‌ی یک فروشگاه عالی را در اختیار ما قرار می‌دهند اما این امکانات باید در جای مناسب و طوری استفاده شوند که کاربرپسند باشد. این شما هستید که باید با بهبود ظاهر سایت و تجربه‌ی کاربر در زمان استفاده از سایت( UX) فروشگاه خود را حرفه‌ای‌تر می‌کنید. ظاهر سایت از رنگ‌بندی گرفته تا عکس‌ها و چینش محصولات، روی مشتریان شما تاثیرگذار است. مشتریان به سایتی که ظاهری حرفه‌ای دارند، راحت‌تر اعتماد می‌کنند.

خرید از یک فروشگاه اینترنتی شامل یک فرایند می‌شود و بهبود این فرایند به افزایش فروش شما کمک می‌کند. در این مورد حتما مقاله‌ی ترفندهای UX برای بهبود فروشگاه اینترنتی را بخوانید. فروشگاهی که ظاهر مناسبی نداشته باشد یا فرانید خرید آن به درستی کار نکند، نمی‌تواند اعتماد کاربر را جلب کند و این برای فروشگاه‌های تازه‌کار یعنی به صفر رسیدن فروش.

نکات بالا دلیل شکست بسیاری از فروشگاه‌های تازه‌کار است. اگر ما نقطه‌ی اتکایی برای فروشگاه خود داشته باشیم و به صورت حرفه‌ای سایت خود را مدیریت کنیم، احتمال موفقیت ما بسیار بالا می‌رود.

 

اشتراک گذاری:
درباره مدیریت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

نوشته های بیشتر از مدیریت

مطالب زیر را حتما بخوانید

3471 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • гидра сайт покупок گفت:
    1399/10/22 در 11:10 ب.ظ

    hydra официальный сайт это портал из сети тор, основанный для анонимного и безопасного серфинга в запрещенном интернете, в интернет-сети тор насчитается около миллиона онлайн-проектов разной тематики в основном это интернет-магазины и форумы, попадаются и проекты с особенно подозрительной активностью, касаться их мы не будем (в случае, если они Для вас интересны можете воспользоваться специальной поисковой машиной DuckDuckGo, она по дефлоту интегрирована в TOR браузер), ресурс гидра онион в зоне доступности по актуальному зеркалу выставленному на страничках этого ресурса. Чтобы зайти на гидру в зоне онион Вам нужен будет тор браузер т.к. доменные имена в зоне onion специально сделаны для анонимной online-сети TOR, надавите на кнопку “скопировать” (она расположена перед этим) затем скопируйте ссылку в адресную строку в тор браузере и перейдите на интернет-сайт магазина-online гидра, по окончании совершения покупки не забудьте подчистить браузер, удачных покупок.

    پاسخ
  • 猫 گفت:
    1399/10/22 در 11:04 ب.ظ

    This text is priceless. How can I find out more?

    پاسخ
  • FUCKEDUP گفت:
    1399/10/22 در 10:53 ب.ظ

    At this time it appears like Movable Type is the top blogging platform available right now.

    (from what I’ve read) Is that what you are using on your blog?

    پاسخ
  • hydra сайт گفت:
    1399/10/22 در 10:50 ب.ظ

    Большинство граждан теперь применяют онлайн не столько для получения информационных материалов, сколько для покупок разных товаров, какие просто-напросто заполонили его. Здесь также с легкостью найдете не разрешенные к продаже и незаконные категории. Только не в обыкновенном поисковике по типу Яндекса, а в отдельной доменной зоне, знаменитой как Даркнет. Одной из площадок данной сети и является hydra ссылка, портал какой мы и обсудим более подробно в этой статье. Поэтому, если вам тематика закупки нелегальных товаров злободневна, тогда вам материал окажется полезен.

    پاسخ
  • agenzie affitto case costa rei گفت:
    1399/10/22 در 10:16 ب.ظ

    Howdy superb blog! Does running a blog like
    this take a lot of work? I’ve no understanding of coding but I
    was hoping to start my own blog in the near future.
    Anyway, if you have any ideas or tips for new blog owners please share.
    I understand this is off topic nevertheless I simply needed to ask.
    Kudos!

    My blog … agenzie affitto case costa rei

    پاسخ
« دیدگاه‌های کهنه
دیدگاه‌های تازه‌تر »

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • صوتی
  • مقالات
  • ویدئوها
جدیدترین نوشته ها
  • هوش مالی چیست؟(بخش اول) 1398/05/30
  • از دوربین نترس|نکاتی در مورد هوش فضای مجازی 1397/09/21
  • رخدادهای داغ استارت آپ ها 1397/09/21
  • چگونه خیلی سریع به اولین فروش اینترنتی برسیم؟ 1397/09/09
  • چرا بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی در ابتدای راه شکست می‌خورند؟ 1397/08/18
درباره علم و پول

درباره درباره……………………………………………………………………………………

  • location_on
    اصفهان-پروین...
  • phone_android
    ۳۲۳۲۷۳۸۳
  • perm_phone_msg
    ۳۲۳۲۷۳۸۳
  • email
    info@elmopool.ir
دسترسی سریع
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت

تمامی حقوق برای سایت علم و پول محفوظ می باشد.
keyboard_arrow_up